رویداد INNOweek کشور ازبکستان

1401/08/01 در ساعت 12:00:00

اعزام هیئت تجاری فناوری به رویداد INNOweek کشور ازبکستان توسط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی شهید بهشتی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

رویداد INNOweek کشور ازبکستان

با راهبری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شرکت‌های دانش‌بنیان  در پاویون ملی ایران  نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان INNO WEEk حاضر شدند
 
هیات تجاری و فناوری ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی هفته آخر مهرماه سال جاری به کشور ازبکستان اعزام شد.

دکتر فریدون صادقی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، ضمن اعلام این خبر گفت: بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی و دامپروری تا حمل‌ونقل، ماشین‎آلات، تجهیزات صنعتی، دارو، تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی، نساجی، مالی و سرمایه‌گذاری در قالب این هیات تجاری و فناوری عازم کشور ازبکستان شدند. اعزام این گروه همزمان با هفته نوآوری کشور ازبکستان در تاشکند انجام شد. یک تیم تناظریابی گروه اعزامی را همراهی می‌کرد که تیم‌های متناظر با تیم‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اعزامی را پیدا و مقدمات لازم برای برگزاری نشست‌هایB2B ( Business to Business ) را فراهم می‌کرد.

مدیر عامل صندوق پژوهش فناوری دانشگاه شهید بهشتی حضور در این رویداد را فرصت ارزشمندی برای شرکت‌های اعزامی دانست و افزود:  یکی از ویژگی‌های شاخص شرکت‌های دانش‌بنیان اعزامی در این رویداد حضور شرکت های بالغ  و با  سابقه بوده که  مورد توجه بازدیدگنندگان قرار گرفتند. به این ترتیب به دنبال بازدید وزیر نوآوری کشور ازبکستان و هیات همراه و همچنین دیگر مدیران و معاونان این مجموعه، در مجموع با 15 شرکت ایرانی حاضر در محل استقرار تیم‌های ایرانی اعزامی تفاهم‌نامه‌ و قراردادی  به ارزش بالغ بر حدود ۱۱ میلیون دلار منعقد شد . 

وی خاطر نشان کرد: این اتفاقات می‌تواند فرصتی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا بر این اساس بتوانند در کشور بسیار جوان ازبکستان که برای سرمایه‌گذاری‌های جدی در حوزه‌های پژوهش و فناوری اعلام آمادگی کرده است، به دستاوردهای تجاری دست یابند.

دکتر فریدون صادقی، انتخاب صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برای راهبری تیم اعزامی به ازبکستان را موفقیت بزرگی برای این مجموعه دانست و تصریح کرد: انتخاب  صندوق پژوهش و فناوری به عنوان یک مجموعه جوان برای اعزام هیات تجاری و فناوری از سوی معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نشان می‌دهد که این مجموعه توانسته است مورد اعتماد قرار گیرد و این افتخار بزرگی برای مجموعه ما است.
 در هفته نوآوری کشور ازبکستان در کنار نمایشگاه، مذاکرات B2B جدی اتفاق افتاد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما در این رویداد این بود که به تبع اعزام این هیات تجاری قرار شد مسئولیت ایجاد و راه‌اندازی خانه نوآوری و فناوری ازبکستان را عهده‌دار شویم. خانه نوآوری و فناوری ایران چند سالی است که در کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است.  ازجمله :کشورهای چین، روسیه، کنیا و ترکیه.
  برای راه‌اندازی این مرکز در ازبکستان با مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مذاکراتی در حال  انجام است و امیدواریم بتوانیم در آینده‎‌ای نزدیک این مرکز را به عنوان پایگاهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق هدف توسعه صادرات در ازبکستان راه‌اندازی کنیم. 

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت دکتر نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر مسعودی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و نقش این حمایت‌ها در پیشبرد اهداف پیش بینی‌شده گفت: از زمان ثبت‌نام شرکت‌های متقاضی برای حضور در این رویداد تا زمان اعزام هیات فناوری و تجاری زمان زیادی نداشتیم. هشتم مهرماه اطلاع‌ رسانی و ثبت‌نام آغاز شد. حدود 158 شرکت دانش‌بنیان برای اعزام به ازبکستان اعلام آمادگی کردند که از این تعداد حدود 40 شرکت انتخاب شدند . اعزام شرکت‌های انتخابی در سطح ملی انجام  شد . شرکت‎های دانش شرکت‌های دانش‌بنیان از شهرهای تهران، اصفهان، یزد و دیگر نقاط مختلف کشور برای حضور در این رویداد انتخاب شدند و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مسئولیت اعزام و همراهی گروه انتخابی را برعهده داشت که موفقیت بزرگی برای مجموعه ما به شمار می‌آید. دانشگاه شهید بهشتی  از جمله سهامدار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی می باشد و راه‌اندازی این مجموعه در زیست‌بوم نوآوری و فناوری دانشگاه و استقرار آن در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی نشان‌دهنده برخورداری این مجموعه از حمایت‌های آنهاست. اگر حمایت‎های دانشگاه شهید بهشتی و همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و سایر سهامداران محترم نبود بدون تردید نمی‌توانستیم در این مجموعه به پیشرفت دست پیدا کنیم.

نظر جدید
0%